Pages

8 Haziran 2013 Cumartesi

Hayrabolu İlçe Tanıtımı 5

HAYRABOLU İLÇE EĞİTİM KÜLTÜR


Okul Öncesi Eğitim
İlçede hayırsever vatandaşımız tarafından yapılmış bağımsız bir anaokulu bulunmaktadır. Bu okulda 4 sınıfta, 1 müdür ve 4 öğretmen tarafından 90 öğrenciye eğitim verilmektedir.
Yine İhsan Korkmaz Kız Meslek Lisesi bünyesindeki 1 uygulama sınıfı ile 10 ilköğretim okulu bünyesindeki 12 anasınıfında, 13 öğretmen tarafından 354 öğrenciye eğitim verilmektedir.
İlköğretim
İlçede 7’si İlçe Merkezinde, 2’si kasabalarda ve 2’si köylerde olmak üzere toplam 12 ilköğretim okulu mevcuttur. 12 ilköğretim okulumuzda 166 derslikte, toplam 202 öğretmen ile 3.336 öğrenciye eğitim verilmektedir.
Taşımalı Eğitim kapsamında 595 öğrencimiz 8 taşıma merkezine 43 okulumuzdan taşınmaktadır.
Ortaöğretim
İlçede 2’si genel, 2’si mesleki olmak üzere 4 adet ortaöğretim kurumu bulunmaktadır. Bu okullarda 59 sınıfta, 110 öğretmen tarafından 1326 öğrenciye eğitim verilmektedir.
Bu Ortaöğretim okullarımızda 64 kadrolu, 18 ücretli olmak üzere toplam 82 öğretmen görev yapmaktadır.
Yaygın Eğitim
İlçemizde Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü ve Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğü olmak üzere iki yaygın eğitim kurumu bulunmaktadır. 1690 kişi buralardan faydalanmıştır.
Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğünde 2011 yılı içinde açılmış olan toplam 71 adet kursa 1344 kişi kayıt olmuş ve bunlardan 233’ü sertifika almıştır.
Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğünde ise 2011 yılı içinde açılmış olan 10 adet kurstan toplam 142 kursiyer belge almaya hak kazanmıştır.
Kültürel Durum
Tarihi Kültürel ve Arkeolojik Değerler
Hayrabolu, Trakya’nın en eski kasabalarından biridir. Hisar Mahallesini çevreleyen kale daha Osmanlılar zamanında yok olmuştur. Ancak kalıntıları görülmektedir. Rüstem Paşa tarafından yaptırıldığı bazı kayıtlarda geçen hamamdan da sadece bir kubbe geri kalmıştır.
Günümüze ulaşamamış olan en önemli tarihi eserleri ise: Beyler Hani Camii, İbrahim Celebi Camii, İskender Pasa Camii, Gazi Süleyman Pasa Camii ile 12 adet mescit ve 2 adet köprüdür. Giray Han’larından Selamet Giray’a ait bir sarayın da Hayrabolu’da bulunduğu ancak günümüze ulaşamadığı bildirilmektedir.
Çelebi Sultan Mehmet Camii: (Paşa Camii) 1419 yılında Çelebi Sultan Mehmet tarafından yaptırılmıştır. Mimari Hacı İvaz Paşa’dır.
Güzelce Hasan Bey Camii: 1486 yılında II. Beyazıt ‘in damadı Güzelce Hasan Bey tarafından yaptırılmıştır.
Çarşı Camii: (Hasib Bey Camii) 1686–1687 yıllarında Kethüdazade Çorumlu Mustafa Bey yaptırmaya başlamış fakat ömrü yetmeyince Mehmet Hasib Bey tarafından yarı kârgir olarak tamamlanmıştır.
Sarban-i Ahmet Dergâhı: Kanuni Sultan Süleyman’ın deve kolları komutanı ve cağının en büyük sairi Melami Pirlerinden Ahmed-i Sarban’in Türbesidir. Kanuni (1526–1527) yıllarında türbenin yaptırılmasını ferman etmiştir.
Hacılar Köprüsü: Ataullah Beyin Tekirdağ yolu ve Hayrabolu deresi üzerinde yaptırdığı altı gözden oluşan köprüdür. Yapım tarihi bilinmemektedir.
Hayrabolu’nun Kabahöyük, Delibedir, Kadriye köylerinde Höyükler ve Tümülüsler bulunmaktadır. Hacılı Koyu “Tek Höyük” tümülüsünde yapılan kazılarda Roma dönemine ait Trakyalı bir savaşçıya ait yakma (kramasyon) mezar ortaya çıkarılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız